Wednesday 21 March 2012

Repunzel Di Dunia Nyata

Natasha Moraes de Andrade, berusia 12 tahun mendapat gelaran "Repunzel" kerana tidak mahu memotong rambutnya dari kecil. Sehingga kini, rambutnya telah mencecah 5 kaki 2 inci dan berhasrat untuk memotong rambutnya dan menjual dengan harga USD3,500. Natasha juga mengatakan, dia perlu menghabiskan sebotol shampoo seminggu semata-mata untuk menjaga rambutnya itu.




Natacha menghabiskan masa selama 4 jam seminggu untuk membasuh rambutnya dan 1 1/2 jam menyikat rambutnya setiap hari. Walaupun suhu di Rio De Janeiro, Brazil mencecah 40-degree, keluarga Natasha tidak boleh membuka kipas di rumahnya kerana bimbang rambutnya tersangkut kedalam kipas.

Tetapi sekarang, Natasha telah mengubah pendiriannya untuk memotong rambutnya kerana banyak mengganggu kehidupannya sebagai seorang pelajar. Ibunya Moraeas de Andrade mengatakan, Natasha bertegas akan memotong rambutnya Natasha terasa dirinya seperti tersekat untuk melakukan aktiviti lain. Malahan tidak boleh mengikuti aktiviti sukan di sekolahnya seperti rakan sebayanya yang lain.


No comments:

Post a Comment