Saturday 29 October 2011

Cerita Seram???

Mesti korang xtahu, sebenarnya diorang ni pernah berlakon dlm cete seram sebelum menjadi glemer. Kebiasaannya kat barat, selebriti-selebriti akan kegelemeran diorang akan cepat meningkat sekirannya mereka bermula dari cerita seram..

1. Emma Roberts
Emma merupakan pelakon yang termuda dalam cete "Scream". Malah Emma pernah di tawarkan untuk berlakon dalam cete "Twilight"

2. Jennifer Love Hewiit 
Jennifer memulakan kariernya pada usia yang muda iaitu 18 tahun iaitu cete "I Know What You Did Last Summer"


3. Jamie Lee Curtis
Jamie telah berlakon dalam cete seram seawal umurnya 19 tahun dengan hanya mendapat bayaran semurah USD100 setiap cete. Antara cetenya adalah "The Fog", "Prom Night" dan "Terror Train"

4. Sarah Michelle Gear
Sarah pernah berlakon bersama-sama dengan Jennifer (19 tahun) dalam cete "I Know What You Did Last Summer". Pada tahun yang sama, dia juga telah di tawarkan watak sebagai Buffy dalam cete "Buffy The Vampire Slayer"

5. Daveigh Chase

Korang ingat tak hantu budak perempuan kecik yang keluar dari tv dalam cete "The Ring"? ini la budaknya. Masa tu umur nya baru je 11 tahun.

6. Rooney Mara
Pernah berlakon dalam cete "Nightmare of Elm Street" sebagai Nancy. First cete seram dia "Urban Legend:Bloody Mary" pada usia 19 tahun.


7. Jordana Brewster
Jordana pernah berlakon bersama-sama dengan Josh Hartnett dan Usher dalam cete "The Faculty" pada usia 18 tahun. Pada tahun 2006 pula cete "The Texas Chainsaw Massacre".


8. Linda Blair
 Linda telah berlakon dalam first cete "The Exorcist" pada usianya 14 tahun. 


9. Abigail Breslin
Korang pernah tengok "Zombieland"? Ini lah budak yang teringin sangat nak gi ke funfair tu, sebab kecik-kecik dulu dia ngan kakaknya pernah gi sana.

No comments:

Post a Comment